Dech udždají

Dech udždají? Nevím zda jste slyšeli o dechu udždžají a zda jste ho již zkoušeli. Myslím, že by se pro začátek mělo začít právě s ním. Proč je důležitý a jak se to dělá? Tak to si určitě hned řekneme.

 

 

Nejen při asánách, ale i při meditaci je dech udždžají velice prospěšný. Značně pročišťuje nosní sliznice a díky němu zapojíme větší kapacitu plic, ale také zklidňuje mysl a pomáhá nám koncentrovat se na to, co právě děláme.

Nejedná se o složitou techniku – zkuste velice pomalu polknout. Uvědomte si, jak se kořen jazyka před polknutím opře vzadu o měkké patro a zkuste ho v této pozici nechat. Špička jazyka leží volně na spodním, nebo horním patře, záleží na vás. Nyní volně dýchejte nosem. Uslyšíte, jak váš dech „šumí“. Uvědomte si, jak se váš dech prodlužuje a prohlubuje. S delším praktikováním udždžají zjistíte, že dýcháte plynule a přirozeně.

Pokud zavřete oči a zaměříte oči na bod mezi obočím, dostanete se do meditace mnohem rychleji, než jste dosud byli zvyklí. Při používání udždžají v asánách se lépe a rychleji v dané ásaně uvolníte a celá pozice bude přirozenější. Sjednotíte a prodloužíte nádech i výdech. Na základě toho vydržíte v pozici o to déle.


Jogíni obecně razí pravidlo, že bez udždžají není asána.

 

Další články:

 Jak si cvičím